Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Hari untuk menangis

Toink toink :)

Semalam memang hari menangis untuk aku . Tapi aku rasa aku dah dapat agak yang hari aku akan jadi miserable semalam . Okay , biar aku bagitau kenapa .

Kelmarin , aku balik je dari kelas , tiba-tiba rasa tak sedap hati . Tapi takdela aku ikutkan sangat kan . Aku biar je .. Aku taknak emosi mengawal akal aku yang baru nak menjadi sedikit bijak . Urgh , tapi makin lama semua benda kat sekeliling aku macam serba tak kena . Aku memang rasa macam nak marah je semua orang . nak cakap pon takde mood . Benda ni tiba-tiba je jadi . So , memanglah tersangat huru-hara okay .. Aku ingat aku mampu nak kawal , nampaknya memang TAKLA KAN ! Memang kelmarin hari yang buat aku sengsara . Setelah lama fikir , aku call lah my orang tua(sebab taktau nak buat macam mana lagi) . Bila aku cakap , dia ingat aku tak serious . Tapi lama-lama dia try to calm me down . And im trying to cooling myself too eventhough its hard . Aku memang tak boleh nak manage feelings aku . Bila dia buat lawak , aku try untuk gelak . Tapi hati aku sendiri tau yang aku tak ikhlas . 

THANKS ABANG FOR TRYING TO MAKE ME SMILE AND LAUGH . I REALLY APPRECIATE IT . BUT I JUST CANT CONTROL MY FEELINGS . 

Then , i had called my ibu . Ring ring~~~

IBU : Salam . Kenapa dik ?
AKU : W'salam . Ibu , kenapa adik rasa macam tak sedap hati ea . Macam something bad will happen .
IBU : Kenapa ? Adik period ke ?
AKU : *eyh , ibu ni . aku period pon nak habis(dalam hati)* Takla bu . Adik dah nak habis period ni . Emm , ntahla . Rasa maca nak nangis , nak marah orang , nak jerit , semualah .
IBU : Ala , takde apa-apa la . Sebab period tu .
AKU :*malas nak layan aku lah tu(dalam hati lagi)* Emm , kayla bu . Bye . Salam .
IBU : W'salam ..

Emm , aku rasa macam aku je yang ikutkan perasaan . Then , Kak Aterg masuk bilik aku . Then , kitorang boraklah pasal my Orang Tua . Time tu  barulah macam okay balik . 

Thanks to Kak Aterg kerana sudi meluangkan masa mendengar cerita saya ini .. Heart you Kak Aterg Sayang !!

Semalam pulak aku diberi ceramah . Tu aku tak kesah la . Yang aku kesah sekarang , orang yang bagi aku ceramah tu asyik nak dok salahkan aku je . Bukan salah aku pon kan . Dan yang paling terasa bila nobody tring to defense me . OMG ! Macam nak lari keluar then jerit macam TARZAN ! Aku cuma meluahkan problem aku . SALAH KE ??? Kalau aku taula kan , baik tak payah cerita problem lagi bagus kot . 

URGHHH ! TOLONGLAH FAHAM . IM JUST TRYING TO SHOUT OUT MY PROBLEM . AND I JUST NEED YOUR EARS TO LISTEN NOT YOUR MOUTH TO NAGGING AT ME LIKE S*** !

Then i started crying . Oooo~~ pity me . Crying like a baby but unfortunately im not a baby . Thats why there's no one trying to persuade me .

MAIRA , WACHT BITTE AUF ! DU MUSST SELBTSTÄNDIG ! (maira , sedarlah ! kau kena berdikari !)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.