Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Minggu Baru

Selamat pagi dunia. Bayangkan aku menaip post ni mula pukul 1.50pagi. Baru je lepas buat Homework aku. Aku takde idea untuk presentation aku. Seriously memang rasa malas je nak buat. Tapi kena jugak sebab aku presentor yang pertama. Okay, aku actually nak cerita minggu ni macam best untuk aku. 

Kelas kitorang belajar buat micro teaching. Frankly speaking, it is not waste of time. Berbaloi kitorang buat. Atleast kitorang dapat bayangan apa yang akan kitoranf hadapi masa mengajar nanti. It's quit hard but me and my group had much of fun. Memang best and lawak sebab kitorang buat aktiviti tu sebiji macam untuk kat sekolah nanti. Kitorang kena ajar from basic. Seriously, BEST!! Next, kitorang belajar how to do a poem! Excited. Aku partner dengan Umie. And she is the best partner  I've ever had! Thanks Umie, duduk sebelah Umie dapat belajar banyak benda baru. Okay, kalau korang nak baca poem kitorang. Silalah ...

Es gibt ein Mädchen wer ist zu dick,
Sie ist gefallen in einem Schlick,
Ein Mann hat sie verliebt auf den ersten Blick,
Dann hat er ihr bunte Blumen geschickt.

Wenn du traurig bist,
Vergisst bitte nicht,
Das ich immer da für dich,
Weil du mein Schatz bist.

Actually perenggan yang atas tu is nukilan Kak Aterg and Kak Tifah. Disebabkan poem kitorang macam ada kaitan, so aku mintak keizinan dorang nak gabung kan.. Apa? Tak tau apa aku merepek? Okay, ni aku sertakan maksud poem kitorang:

Ada seorang gadis ni yang sangat gemuk
dia terjatuh dalam lumpur
dia jatuh cinta dekat seorang lelaki ni
kemudian lelaki tu bagi dia bunga

bila kau sedih
jangan lupa
yang aku selalu ada untuk kau
sebab kau buah hati aku

Aku tau bila dalam BM memang macam tak ada kaitan. Tapi okayla kan. First poem kitorang. :)

Next story aku nak cerita ialah :

Kitorang pergi makan kat Seoul Garden hari Jumaat lepas. Siapa kitorang tu? Semua cohort German termasuk Frau Hamidah. Dan aku makan sangat banyak. Actually aku ada pertandingan makan dengan Syatul and Kak Hajar! Hahaa, semua makan bagai nak rak. Akhirnya, aku and Syatul menang. Sorry ye Kak Hajar. :P

 Apa-apa pon minggu ni sangat gila best. :)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.